Granie poprzez Hamachi 2x.



   Wielu z Was, grając poprzez Hamachi 2x mogło napotkać wiele problemów. Częściej były te problemy spowodowane bledną konfiguracją kompa ( systemu Windows. ) Czasami nawet takowej konfiguracji nie było. Problem polega na tym, iż ktoś wmówił Wam że Hamachi nie wymaga konfiguracji, wiec jej nie stosujecie. Nie działa ? Wina Hamachi. 

   Jeśli ktoś używał starej wersji Hamachi ( 1x ) pamięta iż o wiele łatwiej było pograć właśnie przez tą wersję, niż przy użyciu wersji 2x. Powodów jest wiele, a najczęściej występującym jest zwyczajny rozwój w technologi komputerowej. Gra która była grywalna x lat temu, dzisiaj już nie jest. 

   To samo dotyczy Hamachi. Jednak jest małe ale które pozwoli wielu z Was pograć raz jeszcze w starsze tytuły przy użyciu Hamachi 2x. 

   Będziemy musieli utworzyć dla nowego Hamachi opcje tunelowego połączenia. Ustawienie to pozwoli nam rozwiązać wiele problemów ze starszymi grami. Aby tego dokonać, przechodzimy odpowiednio do menu 'System' > 'Preferencje' > 'Ustawienia' i wybieramy opcje 'Ustawienia zaawansowane.' Tutaj przewijamy na sam dół i zaznaczamy 'Konfiguracja usługi' i klikamy w guzik 'Otwórz.'

Kliknij aby powiększyć.

   W nowo otwartym oknie tworzymy plik o nazwie 'h2-engine-override.cfg'. Dokonać tego można np. w notatniku. W nowym pliku wpisujemy następującą wartość :


Vpn.Domain Hamachi, 0 [1 0 0 0] [1 0.0.0.0 0.0.0.0] [1 1 0] [] [1]

   Pamiętajcie, aby plik zawierał rozszerzenie 'cfg' w innym przypadku zmiany nie zostaną przyjęte przez Hamachi.

Kliknij aby powiększyć.



   Teraz należy tylko zrestartować w usługach systemowych usługę   'LogMeIn Hamachi Tunneling Engine' by zmiany zostały zapisane w systemie. Możemy spokojnie grac ;)

Kliknij aby powiększyć.


Jak grać ... Torchlight 2 ?


   Osobiście ? Jedna z wyczekiwanych bardziej gier tego roku ( chyba bardziej czekam tylko na Black Ops 2. ) Bo na Borderlands 2 muszę poczekać. Nie wiedzieć jak, znikła mi gra ze STEAM. Ale i do Borderlands 2 będzie poradnik.

Dla mnie, Torchlight 2  to objawienie na rynku gier. Nie ukrywajmy ... Diablo 3 nie był tym czym miał być. Dla mnie, trojka powinna mieć pełne 3D, tak jak to było w przypadku Fallouta 3. 

Tak się jednak nie stało. I rozczarowanie moje jest wielkie grą. Owszem grało się fajnie ...  przez chwile. Później jednak ciągle tłukło się przekonanie w głowie 'ta gra nie powinna tak wyglądać.' Rozstałem się z D3 i czekałem na Torchlight 2  ....

... gra w końcu się ukazała i od wczoraj, od chwili jak wróciłem z pracy grałem przez 5 godz. I przyszedł czas na  multi ... a to okazało się nieprawdopodobnie smaczne. Można grać i grać i nie czuje się upływającego czasu. Gra oferuje tony radości i zabawy. Nie ma końca chordzie potworów czy losowym broniom. A to jest to, co było dobre w diablo 2 a w Torchlight 2 zostało wyniesione do rangi sztuki samej w sobie. Chyba tylko w 'Hellgate London' widziadłem podobnie dopracowany system generowanych losowo 'itemów'.



Long live the King. 


1.) Uruchom grę i wybierz:
a.) 'New game' jeśli chcesz utworzyć nowa postać z nowym pupilem.
b.) 'Load' jeśli już masz utworzona postać i chcesz nią grac.  
2.) Bez względu na wybór, wybierz poziom trudności na jakim chcesz grac, a w nowym oknie wybierz opcje 'LAN'.
3.) Jeśli chcesz dołączyć do jakiejkolwiek rozgrywki, wybierz ją z listy dostępnych gier i dołączaj. Pamiętaj o tym, iż twórca rozgrywki mógł ustawić wybrany dla niego poziom minimalny lub maksymalny i jeśli nie mieścisz się w tych granicach, nie będziesz mógł się dołączyć. 
4.)  Jeśli tworzysz własną rozgrywkę, wybierz 'Create game'.
5.) Tutaj ustawiasz poziom trudności rozgrywki w opcji 'Difficulty', możesz także ustawić wymagany poziom minimalny i maksymalny dla osób dołączających do gry ( przydatny jeśli chcesz grac na najtrudniejszym poziomie a nie masz ochoty grac z niskopoziomowymi graczami. ) 
Jeśli masz grę zakupiona poprzez STEAM i masz połączone konto Runig Games ze  STEAM'em możesz zaznaczyć opcje 'Friends only' tak by grac ze znajomymi tylko. Wybranie opcji 'Reroll world' spowoduje utworzenie losowo wygenerowanego świata wraz z losowym spawnem i podziemiami ( polecam na trudności 'Elite' ... wypas taki, że tylko mruczeć z zadowolenia :P )
 Możesz także wybrać ilu maksymalnie graczy będzie z Tobą grało. Pamiętaj tylko o pewnej zależności. Im więcej graczy, tym więcej roboty przy ubijaniu mobów. Ale dla dobrze zbalansowanej drużyny ( tank na przedzie z inżynierem  wspierany przez outlandera i supportujacego ich czarodzieja ) żadne wyzwanie nie jest zbyt trudne. A niemożliwe zadania wykonują natychmiast :P

5.) Graj i nie myśl o Diablo 3. Nie warto :D 



Soundtrack

Do pobrania, ze strony producenta, jest za  darmo ścieżka dźwiękowa do gry Torchlight. Tutaj znajdziecie jej kopie.

Hamachi - pierwsze kroki. Część pierwsza.

Ogólnie o LogMeIn Hamachi


Czym jest LogMeIn Hamachi ?

LogMeIn Hamachi to usługa wirtualnej sieci (VPN) która może zostać uruchomiona i skonfigurowana w przeciągu kilku minut a następnie może pozwolić na bezpieczny, zdalny dostęp do sieci w firmie.

W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań sprzętowych, lub programów opartych o technologie VPN, Hamachi to narzędzie tworzące wirtualne połączenie na żądanie; narzędzie które pozwala skupić czas i energie na wirtualnym połączeniu z użytkownikami i systemami, które takiego połączenia wymagają.


Kto powinien używać LogMeIn Hamachi ?

Oto przykład, jakie możliwości daje używanie Hamachi.

IP Support - Tworzenie mobilnej sieci LAN

Wielu pracowników biurowych wykorzystuje swoje urządzenia mobilne, podczas pracy w biurze, by połączyć się z biurową siecią i by uzyskać dostęp do sieciowych zasobów ( serwery plików, drukarki sieciowe, serwery poczty ..) Niestety, jeśli osoba pracująca w obrębie sieci, opuści zasięg tej sieci, nie będzie miał możliwości dostępu do tejże sieci. Oprogramowanie skonfigurowane do działania wewnątrz sieci, staje się bezużyteczne poza siecią.

Używając Hamachi, mobilni ( pracownicy z mobilnymi urządzeniami ) staja się uczestnikami sieci Hamachi, będąc jednocześnie połączeni z zasobami sieci w miejscu pracy, jeśli sieć ta jest spięta z siecią Hamachi. Wynikiem tego, konfiguracja pierwotna sieci pozostaje bez zmian. Hamachi tworzy dokładnie taka samą sieć dla mobilnych pracowników, bez względu na to, gdzie się znajdują.

Porada - sieć z serwerem głównym ( hub-and-spoke ) oraz sieć z jednym punktem dostępowym ( gateway ) to najlepsze rozwiązania do opisanego powyżej scenariusza.


IT Support - Tworzenie sieci dostępowej dla użytkowników domowych.

Pracownicy pracujący w domu, mogą pracować wydajniej, jeśli będą mieli bezpośrednie połączenie z zasobami firmowymi. Używając Hamachi, pracownicy domowi mogą łączyć się z siecią firmową, w zabezpieczonym środowisku, wewnątrz Hamachi. Mogą pracować w domu mając ciągle bezpieczny i łatwy dostęp do zasobów firmowych.

Porada - siec z serwerem głównym ( hub-and-spoke ) oraz siec z jednym punktem dostępowym ( gateway ) to najlepsze rozwiązania do opisanego powyżej scenariusza.



Male i średnie sieci - Wirtualny LAN

Przedsiębiorstwa i organizacje, nie posiadające fizycznej sieci LAN, mogą używać sieci rozproszonej ( w Hamachi ) by utworzyć własną i bezpieczna siec LAN.


Klient LogMeIn Hamachi

Nazwa Hamachi odnosi się zarówno do programu Hamachi, jak i do każdego urządzenia mogilnego, działającego pod kontrolą Windows Mobile, z zainstalowanym Hamachi. Przy odpowiednich zezwoleniach ze strony administratorów sieci Hamachi, klienci Hamachi mogą stać się użytkownikami dowolnej sieci Hamachi.


Kliknij aby powiększyć.

Obrazek powyżej prezentuje LogMeIn Hamachi w wersji dla Windows. Poniżej prezentowany jest wygląd LogMeIn Hamachi dla Mac.


Kliknij aby powiększyć.


Klient LogMeIn Hamachi

Nazwa Hamachi odnosi się zarówno do programu Hamachi, jak i do każdego urządzenia mogilnego, działającego pod kontrolą Windows Mobile, z zainstalowanym Hamachi. Przy odpowiednich zezwoleniach ze strony administratorów sieci Hamachi, klienci Hamachi mogą stać się użytkownikami dowolnej sieci Hamachi.


Zależności pomiędzy klientem Hamachi a kontem LogMeIn

Klient Hamachi może być używany w trybie klient ( nie powiązane z kontem ) jako odrębna usługa. Może także zostać powiązany z kontem LogMeIn.


Tryb - tylko klient

Określenie 'niepowiązany' odnosi się do programu Hamachi, który to klient nie został powiązany z kontem LogMeIn i jest używany jako klient. Klient, który nie został powiązany z kontem , nie może być zarządzany poprzez 'Moje Sieci' na stronie konta. Może jednak w dalszym ciągu tworzyć nowe sieci ( sieci rozproszone ) oraz może dołączać do istniejących sieci.


Zarządzanie kontem - powiązany klient

Określenie 'klient powiązany' odnosi się do każdego klienta Hamachi, który to jest połączony z kontem na LogMeIn. Każdy właściciel konta na LogMeIn może zarządzać dołączonymi klientami, poprzez zakładkę 'Moje sieci'.


Wirtualny adres IP Hamachi

Każdy klient Hamachi posiada indywidualny adres IP w postaci np. 5.x.x.x. Wirtualny adres IP jest indywidualny dla każdego użytkownika Hamachi i wykorzystywany jest do łączenia się z innymi sieciami Hamachi ( sieci rozproszone lub siec z serwerem głównym. )

Wirtualny adres IP nie wchodzi w konflikt z jakimkolwiek zakresem adresów IP ( nawet jeśli jest to ten same zakres IP - szametu ) a co za tym idzie, nie ma wpływu na standardową komunikacje w sieci.



Rodzaje sieci LogMeIn Hamachi

LogMeIn Hamachi umożliwia utworzenie trzech rodzajów sieci dla wygody i by umożliwić wybór dla rożnych zapotrzebowań.

Klient Hamachi może być członkiem dowolnej liczby sieci; jakkolwiek może być jednym z maksymalnie 5 osób w sieci dla użytkownika darmowego lub w przypadku osób z subskrypcją LogMeIn,dla subskrypcji standardowej ilość osób ww sieci wzrasta do 32. Dla osób z subskrypcją premium, ilość osób ww sieci to 256.

Sieć rozproszona ( mesh )

W sieci rozproszonej ( mesh ) każdy użytkownik sieci w Hamachi jest połączony z każdym innym użytkownikiem sieci ( tylko jeśli dane osoby są online - szametu. )

Organizacje i firmy bez możliwości utworzenia fizycznego LAN'u, za pośrednictwem sieci rozproszonej, mogą utworzyć wirtualny LAN.

Sieć rozproszona to także idealny wybór dla graczy; gry sieciowe ( w sieci LAN ) muszą bezustannie komunikować się z każdym uczestnikiem w grze.


PAMIĘTAJ - Sieć rozproszona to jedyny rodzaj sieci, jako może być utworzony bezpośrednio z poziomu Hamachi.


Przykład sieci rozproszonej ( mesh )



Sieć z serwerem głównym ( hub-and-spoke )

W sieci z serwerem głównym ( hub-and-spoke ) jeden lub więcej komputerów zachowuje się jak serwer główny ( hub ) a pozostali to połączone tylko w jedną stronę klienci ( spoke ). Klient w takiej sieci, połączony jest tylko z serwerem, ale nigdy z innym klientem w sieci.

Ten rodzaj sieci używany jest najczęściej w przypadkach, kiedy stacja robocza ( spoke ) musi połączyć się z serwerem ( hub. ) Dla przykładu, w bibliotece, katalog książek to właśnie serwer główny ( hub ) a stacja robocza ( spoke ) chcąc uzyskać informacje o książce, łączy się z tym właśnie serwerem. Sieć taka ( hub-and-spoke ) to idealne rozwiązanie, jeśli chcesz utrzymać idealną kontrolę nad połączeniami pomiędzy użytkownikami sieci.




WAŻNE - Jeśli ustawisz wszystkich użytkowników sieci jako serwery główne, zmienisz ta sieć ( sieć z serwerem głównym ) w sieć rozproszona ( mesh network. ) Jeśli natomiast nie ustawisz w tej sieci ( hub-and-spoke ) chociaż jednego serwera, użytkownicy tej sieci nie będą mogli ustanowić połączenia.



Przykład sieci z serwerem głównym ( hub-and-spoke )




Sieć z punktem dostępowym ( gateway )

Stosuj ten rodzaj sieci, aby uzyskać kontrolę nad siecią, właśnie poprzez jeden punkt dostępowy ( bramka - gateway. ) Użytkownicy takiej sieci, miedzy innymi użytkownicy urządzeń mobilnych z zainstalowanym Hamachi, będą widzieli jeden komputer, działający jako bramka do całej sieci, a co za tym idzie, będą mieli dostęp do całych zasobów sieci.


Dobrze wiedzieć - W teorii, sieć z głównym serwerem ( hub-and-spoke ) także wydaje się być dobrym wyborem dla użytkowników urządzeń mobilnych ( którzy chcą mieć dostęp do zasobów sieci - szametu ); problem jednak w tym, iż takie zasoby sieci musiały by działać pod kontrola Hamachi i być ustawione jako serwery główne. Tak długo, jak warunki takie są spełnione, nie nastręcza to trudności. Jednak sieci z punktem dostępowym ( bramka - gateway ) to najlepszy wybór w takiej sytuacji ( jak opisana powyżej ) z uwagi na fakt niemożliwości zainstalowania Hamachi na drukarkach, routerach czy urządzeniach dostępowych.

WAŻNE - Komputery typu MAC nie mogą działać jako węzły bramy.


Właściwości sieci

Sieć z punktem dostępowym ( gateway ) to połączenie sieci mieszanej ( mesh ) jak i sieci z serwerem głównym ( hub-and-spoke ) :

- Tak jak w sieci z serwerem głównym, jeden komputer zachowuje się jako jednostka centralna ( brama - gateway ) a reszta to zwykli uczestnicy sieci;
- Jest tylko jeden serwer główny, który to z reguły jest nieprzerwanie podłączony do sieci LAN;
- Ilość osób w sieci jest wirtualnie nieograniczona, a to ze względu ma fakt, iż nawet urządzenia sieciowe, nie działające wespół z Hamachi mogą być uznawani za uczestników ( sieci );
- każdy uczestnik ( klient Hamachi ) widzi serwer dostępowy wraz z innymi uczestnikami sieci LAN
- Użytkownicy Hamachi nie będą widzieli innych użytkowników Hamachi w takiej sieci ( siec z serwerem dostępowym );

Ograniczenia

Ze względów technicznych jak i bezpieczeństwa, występują pewnie ograniczenia tak dla sieci jak i jej uczestników:

- główny komputer zachowujący się jak punkt dostępowy, nie możne być uczestnikiem innych sieci.
- użytkownicy mogą dołączać do więcej niż jednej sieci ( sieć z głównym punktem dostępowym ) ale mogą być online tylko w jednej sieci w tym samym czasie. Mogą także dołączać do rożnych sieci, które nie są sieciami z serwerem dostępowym;
- główny komputer nie może być stacją roboczą, która jest członkiem domeny.




Zadania Hamachi w sieci z punktem dostępowym.

- użytkownicy takiej sieci jak i sam serwer główny, musi działać pod kontrolą Hamachi;
- urządzenia sieciowe, fizycznie podłączone do sieci LAN, nie muszą działać pod kontrolą Hamachi, by być dostępnym dla innych użytkowników podłączonych do tej sieci ( sieć z serwerem dostępowym );



Przykład sieci z punktem dostępowym ( gateway )