Jak grać ... Splinter Cell: Conviction ?


   Ten poradnik liczy sobie ponad 2 miesiące. W planach powstanie tego poradnika odbyć się miało parę dni po sukcesie ( a co chwalić się nie mogę ? :P ) jakim było umożliwienie pewnym dwom ciekawym jegomościom granie w ta grę.

   Za każdym razem, jak Bartek ( zgodził się na podanie własnego numeru gg -> 17023910 ) zastanawiał się kiedy w końcu łaskawie napisze poradnik, zawsze plany w ostatniej chwili się krzyżowały. Ostatnim razem był to windows 7. Ot po prostu postanowił usunąć partycje systemowa wraz z dyskiem d, na którym miałem prawie ( naprawdę Bartek, tak było :P ) poradnik z innymi ciekawymi i niezbędnymi mi do życia materiałami ( przysięgam że zestaw króliczków Playboya z lat 60-70 jest niezbędny dla mnie. :P )

   Jak zwykle, będzie opisane co należy zrobić, aby spokojnie i bez przeszkód grac w grę. Także będą podane  linki do patcha do gry, lan fix. Cala masa informacji, jakie przydadzą się podczas grania. 

   I standardowo już proszę o komentowanie, klikanie w 'lubię to' oraz zgłaszanie błędów z tym poradnikiem, lub jeśli macie życzenie, zgłaszanie pomysłów na kolejny.

Granie i przygotowanie.
1.) Zainstaluj grę.
2.) Pobierz i zainstaluj Patch 1.04 . ( Uwaga. Patch ten jest najnowszym patchem do gry. Może się jednak zdarzyć iż osoby z którymi będziesz grał, będą używały starszej wersji gry. )
3.) Sprawdź plik 'hosts' w katalogu /windows/system32/drivers/etc za wpisami z Ubisoft. Jeśli takowe wpisy się znajdują, usuń je po czym zapisz zmiany i zamknij plik. 
4.) Dołącz do sieci lub utwórz własną sieć.
5.) Włącz grę.
6.) Wybierz w grze opcję 'COOP & MULTIPLAER' po czym zaznacz 'LAN'.
Kliknij aby powiększyć.

9.) Gra automatycznie zacznie wyszukiwanie serwerow gry.
 Kliknij aby powiększyć.

 10.) W przypadku braku zostaniesz poinformowany o tym informacja:
 Kliknij aby powiększyć.
 11.) Możesz teraz albo wybrać opcje:
a.) 'Create' aby utworzyć własny serwer.
b.) 'Join' aby dołączyć do utworzonego serwera. 
12.) W ostatnim oknie kliknij w 'Toggle status' aby wyświetliła się informacja 'Ready' i możesz grać. 

Przekierowanie portów ( wymagane jeśli to Ty będziesz tworzył serwer. )

1.) Gra wykorzystuje porty ( protokoły i reguły wyjścia/wejścia podane w nawiasach. ) :
a.)  22350 - 22380 ( TCP wyjście/wejście )
b.) 9103, 9100, 10196 and 11155 ( UDP  wyjście/wejście ) 

Rozwiązywanie błędów z grą.
   Jeśli mimo mych światłych wskazówek, gra sprawia jakiekolwiek problemy, w tym linku przedstawione sa rozwiązania tychże.
 Pozdrowienia dla Bartka & Jasia ze skype. Bez Was ten poradnik by nie powstał ... w końcu :P

Jak grać ... Call of Duty: World at War ?












   Dawno nie grałem w tak dobrego shootera w realiach wojny. I ta gra doskonale nadaje się do tej zabawy.  A z  dodatkiem zombie ? Radość końca nie ma przez długi czas. Do powstania tego poradnika przyczyniła sie prośba osoby ukrywającej się pod nickiem Babacayashi.  Poradnik powstał na początku tego tygodnia, jednak parę innych spraw nie pozwoliło mi na publikacje tegoż. Teraz jednak nadrabiam zaległości i oto on.

   Poniżej będzie opis grania, wraz z linkami do patchy, także do poprawki do gry w sieci LAN oraz mały dodatek, jakim jest generator profili. Podam także porty, z jakich korzysta gra, jeśli ktoś byłby zainteresowany przekierowaniem portów.

   Dodałem także linki gdzie możecie pobrać mody do gry oraz mapy zombie.

   Jak zwykle czekam na komentarze oraz prośby o kolejne poradniki.



Właściwe granie.
1.) Instalujemy grę.
2..) Aktualizujemy grę do wersji 1.7 ( linki do poszczególnych patchy dodane poniżej. )
3.) Pobieramy i instalujemy Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package odpowiednio dla:
a.) (x86)
b.) (x64) 
4.) Tworzymy siec lub dołączamy do utworzonej już sieci.
5.) Uruchamiamy grę.
6.) W multi wybieramy lan i tworzymy serwer lub dołączamy do istniejącego już.  
a.) dodane zgodnie z propozycją NH3:
- przed dołączeniem do gry należy wcisnąć klawisz F3 bo inaczej nas nie dołączy do gry, oraz wspomnieć o dosyć częstych problemach z PunkBusterem który wywala z serwera jeśli się go nie zaktualizuje do najnowszej wersji. 

Pobieralnia.
1.) Patch:
a.) v1.2
b.) v1.4
c.) v1.5
d.) v1.5 do v1.6
e.) v1.6 do v1.7
2.) Lan fix:
a.) Pobierz LanFix.
3.) Generator profili:
a.) Pobierz generator profili.
4.) Nazi Zombie Maps:
a.) Przeglądaj forum ( uwaga wymagana rejestracja. )
5.) CoD:WW Mods:
a.) Przeglądaj forum   ( uwaga wymagana rejestracja. )
b.)  zombiemodding
6.) Instalacja wybranych map zombie ( poradnik w języku angielskim. )
a.) Oglądaj poradnik.

Porty i protokoły w grze.

   Gra korzysta z portów ( w nawiasie podane będą protokoły ):

1.) 28960 (TCP)
2.) 3074 oraz 28960 ( UDP )

Jak grać ... 25 to life ?










   Gra miała potencjał i to niebywały. Wystarczyło trochę przysiąść i popracować nad poszczególnymi etapami. To samo tyczy się multi które jest ... powiedzmy że większe mapy widziałem w Wormsach :D

   A szkoda, bo jak napisałem, tylko popracować trochę. I wymiatało by się milo i cudownie. Każdy kiedyś chciał wszak być gangsta. A taki biegający z gnatem, strzelający do wszystkiego co się rusza i nie ucieka na drzewo .... wooo hooo toż to kura znosząca złote jajka. Ze złotymi zębami także.

   Opisze jak grac w multi w tą grę. Grałem fajnie aż do momentu przywleczenia się czitera. Zepsuł zabawę i wszyscy sobie poszliśmy.


Stawianie serwera
1.) Utwórz siec lub dołącz do sieci.  
2.) Włącz grę.
3.) Wybierz w menu gry 'Multiplayer Local Network'.
Kliknij aby powiększyć.
 
4.) Wybierasz 'Create' po czym ustawiasz nazwę rozgrywki.
Kliknij aby powiększyć.

5.)  W kolejnym polu ustawiasz warunki, jakie obowiązują. Także drużynę w jakiej grasz i inne dodatki, pozwalające na robienie krzywdy bliźniemu. 
Kliknij aby powiększyć.

6.) Teraz tylko czekasz aż dołącza się inne osoby a kiedy to nastąpi, klikasz w 'Ready' i posyłasz psubraty do ... tam gdzie maja trafić po śmierci, zgodnie z wierzeniami :P
Kliknij aby powiększyć.



Dołączanie do utworzonego serwera.
1.) Utwórz siec lub dołącz do utworzonej sieci.
2.)   Włącz grę.
3.)   Wybierz w menu gry 'Multiplayer Local Network'.
Kliknij aby powiększyć.

4.) Wybierasz 'Join'.
Kliknij aby powiększyć.

5.) Terasz szybkie ustawienie gracza i przekonujesz się sam, jak to jest być tym good or evil.  

Jak grać ... Homefront ?


   O tej grze pisano wiele w rożnych miejscach. Ja tutaj nie będę  się rozpisywał o grze, która jednak w singlu wynudziła mnie niemiłosiernie. Jednak multi ? Bawiłem się jak nigdy. Szybkie rozgrywki na dobrze zaplanowanych mapach. Naprawdę, zabawa przednia i uspokajająca.

 

1.) Po zainstalowaniu gry oraz steam, upewnij się że steam jest zaktualizowany do najnowszej wersji. 
2.) Dołącz do sieci w której gra się w Homefront. 
3.) Uruchom grę z biblioteki steam. 
4.) Możesz hostować grę lub dołączyć do już istniejącej gry.  

Własny serwer pośredniczący.








Programy VPN mają wiele zalet ( każdy wybierze własną, pasującą do jego potrzeb ) i jedna wadę. Wadą tą jest używanie wybranego zakresu adresów IP. Tunngle, Comodo Unite, Hamachi czy ostatnio testowany przeze mnie Remobo mają właśnie taką wadę. I jest to nie lada utrudnieniem, kiedy przychodzi czas konfiguracji firewalla czy przepuszczanie portów w routerze. Bo może się zdarzyć ąe router ( niektóre z wersji D-LINK  & ZYXEL lub parę wersji Belkin ) nie pozwala na poprawna konfiguracje z danym zakresem adresów IP.

   I tutaj właśnie przychodzi rozwiązanie z bardzo niedocenianego programu VPN, jakim  jest Wippien. Program ten został opisany na tym blogu parokrotnie, teraz przyszedł czas na pokazanie jednej z największych zalet tego programu, jaką jest możliwość współpracowania z rożnymi zakresami adresów IP. Próby wykazały, iż Wippien doskonale radzi sobie z zakresem adresów używanych w Hamachi ( 5.x.x.x ) a także z adresami używanymi w programie Tunngle ( 7.x.x.x ) i innymi.

   Rozwiązania są dwa. Pierwsze proste, które pozwoli nam na wybranie własnoręcznie puli adresów, jakie ma używać Wippien. Dokonujemy tego w 'Ustawienia' -> 'Sieć' gdzie mamy pole do popisu. Jest jednak i drugie rozwiązanie, które to pozwoli nam na utworzenie własnego serwera pośredniczącego. Serwer pośredniczący, to cytując wiki:
Serwer pośredniczący (pośrednik, często z ang. proxy) – oprogramowanie lub serwer z odpowiednim oprogramowaniem, które dokonuje pewnych operacji (zwykle nawiązuje połączenia) w imieniu użytkownika.

   W naszym przypadku jednak, ustawia nam, jaki adres IP dostaniemy, przy podłączeniu. Oczywiście istnieje główny serwer pośredniczący dla Wippien, który robi to za nas. Jednak możemy sami utworzyć taki serwer. Wszystko co wymagane, to hosting z zainstalowanym PHP oraz baza danych MySQL.

   Wippien domyślnie pobiera adresy z bazy danych, która to baza dostępna jest pod linkiem:

http://www.wippien.com/ip/?jid=
Pamiętaj że jid to tak naprawdę Twój identyfikator jabber.

Przygotowanie, czyli co muszę mieć ?

   Jak już wspomniałem, musisz mieć miejsce hostingowe, na którym to musi być zainstalowany PHP oraz baza danych MySQL. Na podanym poniżej przykładzie, utworzysz małą stronę w PHP w której to stronie będzie konfigurowane środowisko nadawania adresów IP dla Wippien.  Jeśli jesteś zaznajomiony z innymi jerzykami ( Python lub Perl ) możesz także otworzyć to w tych językach.

Przygotowanie bazy danych

   Do tej operacji ( utworzenie własnego serwera pośredniczącego )  wymagane będzie utworzenie nowej bazy danych MySQL. Utworzyć ja możesz poprzez odpowiednie polecenia SQL ( w tym przypadku baza danych nazwa będzie IPS ) :

CREATE DATABASE 'IPS';
CREATE TABLE 'peers' (
'IP' int(11) NOT NULL auto_increment,
'JID' varchar(100) collate utf8_bin NOT NULL default '',
'TIME' int(11) NOT NULL default '0',
PRIMARY KEY ('IP'),
KEY 'JID' ('JID')
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_bin;


Skrypt 
   Skrypt ten pobieramy z linku -> http://www.wippien.com/download/mediator.txt a następnie zapisujemy na naszym serwerze. Kolejnym krokiem będzie dokonanie zmian, jakie nam pasują, czyli:

$baseaddr = ip2long("5.0.0.0"); // klasa A adresów IP
$netmask = ip2long("255.0.0.0"); // maska podsieci adresów IP 
oraz dodać w funkcji mysql_connect naszej bazy dane:
$link = mysql_connect("mysql_server", "mysql_username", "mysql_pass");

Używanie innej puli adresów niż 5.x.x.x
    Do podanego powyżej linku, który łączy się z bazą danych Wippien, w celu pobrania adresu IP, możesz dodać własne argumenty, czyli  baseaddr oraz netmask, przykladowo takie: 


http://www.wippien.com/ip/?baseaddr=172.0.0.0&netmask=255.0.0.0&jid=
jeśli  masz ochotę wykorzystywania serwera pośredniczącego Wippien do uzyskania własnych adresów IP. Wystarczy podać początkowy adres  IP do wartości   baseaddr a maskę podsieci ustawić z wartościami 255.0.0.0 lub 255.255.0.0 a serwer pośredniczący Wippien cala kalkulacje IP zrobi za Ciebie.

   Podany link ustanawia połączenie pomiędzy peerami, które chcą pomiędzy sobą ustanowić połączenie VPN. Jeśli ten link nie jest ustawiony, połączenie pomiędzy peerami nie będzie możliwe. Ważne jest także, aby link ten był dostępny u każdego peera, który chce się połączyć razem z innym peerem. W przypadku rożnych linków, połączenie nie będzie ustanowione.

Serwer z linkiem MUSI mieć publiczny adres IP.

   Ma to niebagatelne znaczenie, gdyż peery muszą połączyć się z nim, poprzez wysyłanie pakietów UDP przy użyciu specyficznego portu ( w tej chwili jest to port 8000.) Skrypty dla własnego serwera pośredniczącego ( języki PHP, C oraz VB6 ) dostępne są pod adresem:
http://www.weonlydo.com/VPN/Help/index.html?page=Mediator.html 
   Jeśli jesteś twórcą serwera pośredniczącego i chciałbyś się podzielić,  napisz do general@wippien.com z danymi serwera, a serwer ten zostanie dodany.  Możesz pobrać gotowe już serwery pośredniczące, odpowiednio dla:

Mediator_Win32.zip lub Mediator_Linux.zip

   Przydatne linki:

Klasy adresów IP
Adresowanie IP
Adres IP (wiki)
Python version of Mediator script 
Poradnik przetłumaczony ze strony Mediator - Free p2p VPN software. 

Porty i protokoły w Hamachi 2.x.









   Może się zdarzyć, iż podczas próby połączenia z peerem w sieci, otrzymujesz status ostrzegawczy, informujący o braku połączenia pomiędzy peerami. Najczęściej zdarza się to ze względu na niemożność ustanowienia połączenia poprzez porty, jakie używa Hamachi. Jeśli czytałeś poradnik 'Jak przekierować porty w routerze ?' zagadnienie o przekierowywaniu portów nie powinno być Ci obce.

Opisze tutaj z jakich portów i poprzez jakie protokoły, Hamachi łączy się tak z serwerem pośredniczącym oraz z peerami w sieci. Pomoże Ci to w rozwiązaniu problemów,  tak poprzez przekierowanie portów, jak i poprzez konfiguracje Firewalla.

Stosowny poradnik, opisujący porty i protokoły Hamachi 1.x znajduje się pod linkiem -> Hamachi od środka ... .



Połączenie z serwerem pośredniczącym.

   Do ustanowienia połączenia, Hamachi korzysta z wymienionych poniżej portów:

1.) TCP 12975 ( port inicjujący połączenie )
2.) TCP 32976 ( port utrzymujący połączenie ) 

   Jeśli połączenie poprzez te porty nie powiedzie się, Hamachi będzie próbował połączyć się z serwerem przy użyciu SSL (TCP 443.)

Połączenie pomiędzy peerami. 

   Połączenie pomiędzy peerami odbywa się przy użyciu kilku metod oraz portów. Jako domyślną metodę, Hamachi będzie używało połączenia przy użyciu protokołu UDP. Połączenie to odbywa się poprzez stosowanie losowych portów, dlatego też nie jest łatwo użyć jednego, domyślnego portu w celu przepuszczenia portów w routerze.
 
   Jeśli próba połączenia  przy użyciu metody opisanej powyżej zawiedzie, Hamachi spróbuje połączyć się poprzez  ograniczone połączenie UDP, tzw. połączenie ' relayed. ' Połączenie to odbywa się poprzez:

1.) UDP 17771 (relay connection port)
   Jeśli i ta próba połączenia zawiedzie, jest bardzo mało prawdopodobne ( można mówić o niemożliwości wręcz ) aby połączenie poprzez TCP działało poprawnie. W niektórych przypadkach, przyczyną może być firewall, który to blokuje połączenie przy użyciu portów, jednak nie protokołów. W takich to ( rzadkich ) przypadkach, Hamachi próbowało będzie ustanowić połączenie przy użyciu:
1.) TCP 443 (non-SSL)
   W takich przypadkach, Hamachi  użyje tego sposobu, opisanego powyżej, zanim poinformuje użytkownika o niemożliwości poprawnego połączenia z peerem.

Warto pamiętać.
   Połączenie pomierzy peerami, przy wykorzystaniu protokołu TCP, najczęściej skazane są na niepowodzenie. Dzieje się tak ze względu na fakt, iż uwolnienie TCP nie działa. Przyczyną może być problem z routerami, niepoprawnie skonfigurowany NAT, lub  wielokrotny NAT na obydwu maszynach końcowych.

Dodatkowe informacje.
   Możesz ustawić protokoły wraz z portami, w ustawieniach Hamachi, w sekcji połączeń z peerami. W poradniku  ' Jak przekierować porty w routerze ? ' pokazałem jak wygląda przykładowe przekierowanie portów. Możesz także posłużyć się strona portforward.com aby znaleźć poradnik dla własnego modelu routera.  Jeśli masz parę komputerów w sieci i każdy z nich korzysta z Hamachi, musisz dla każdego komputera przekierować oddzielny zestaw portów & protokołów.