Jak grać w ... Call of Duty: Modern Warfare 3 ?



AKTUALIZACJA : 14-01-2012

   Od czasu udostępnienia tego poradnika w sieci, napisało do mnie ponad 250 osób (dokładnie to 279) DOMAGAJĄC się, dokładnie tak, domagając się rozwiązania problemu z NAT. Z tych osób pomogłem tylko jednej. Napisała proszę. Pozostałe 278 osób chyba zapomniało o istnieniu tego słowa. I nie, nie oznacza to że jeśli do mnie napiszesz, i użyjesz słowa proszę, nagle Ci pomogę.

   Porady tutaj zawarte oparte są na podstawie tych porad, jakie znalazłem w internecie. Tych samych, których jakoby nie potrafiliście znaleźć. Ale z chwila kiedy pisałem że ja znalazłem, ponownie DOMAGALIŚCIE się podania wam linków do tych poradników. Niestety nie mogę ręczyć (jak to jest w przypadku pozostałych tutaj poradników) iż będzie to działało. Z bardzo prostej przyczyny. W moim przypadku MW 3 nie zgłaszało jakichkolwiek problemów z NAT .


Pomijając już fakt, iż tematyka NAT wykracza daleko poza ramy tego bloga, oto rozwiązanie problemów z COD: MW 3     


   Pierwszym krokiem będzie przypisanie Twojemu komputerowi statycznego adresu IP. Po dokonaniu tego kroku, skonfigurujemy router w taki sposób, aby zawsze przydzielał Ci ten a nie inny adres IP. Po przejściu do wiersza poleceń i wpisaniu komendy:
ipconfig /all
pojawia nam się informacja, z której to spisujemy adres ip przyznany nam prze router. Adres ten (znajdujący się w sekcji IPv 4) przyznaje nam router w momencie kiedy łączymy się z internetem. Adres ten może się różnic w perspektywie czasu, dlatego też powiemy jednoznacznie routerowi aby za każdym razem nadawał nam ten a nie inny adres IP. Mała uwaga. Nie każdy router może mieć taka usługę w swojej konfiguracji. W każdym routerze usługa ta może znajdować się pod rożnymi  nazwami. Aby upewnić się że taka opcja znajduje się w Twoim routerze, udaj się na stronę:
http://portforward.com/
gdzie znajdziesz szczegółowy opis każdego dostępnego na rynku modelu routera.  Kiedy już będziesz miał tą wiedzę, zaloguj się do routera i dodaj swój komputer ( ważne, aby wiedzieć jaka jest nazwa Twojego komputera -> panel sterowania -> system; oraz by nazwa tego komputera była zawsze taka sama po reinstalacji. W przeciwnym razie router nada adres IP innemu komputerowi w sieci lub nie utworzy go w ogóle, jeśli nie znajdzie takiego komputera. )

    Jeśli nie wiesz dokładnie, gdzie w routerze znaleźć wymagana opcję, szukaj za DHCP Server.

   Kiedy to już jest zrobione, czas aby taki sam adres ip przypisać systemowi. Ponownie, po pobraniu informacji z tabeli, z wiersza poleceń ( ipconfig /all ) spisujemy wartości:
- Adres IPv 4:
- Maska podsieci:
- Brama domyslna:
 - Serwery DNS:

   Dane te spisujemy na kartce lub w notatniku, a następnie przechodzimy do odpowiednio dla:

1.) XP - Połączenia sieciowe - połączenie z internetem (czyli karta LAN lub karta WiFi)

2.) 7 - Centrum sieci i udostępniania -> Zmień ustawienia karty sieciowej (  karta LAN lub karta WiFi)

   Wybieramy nasze połączenie z internetem i w polu:

Protokół IPv4
wpisujemy dane, jakie uzyskaliśmy z tabeli w wierszu poleceń. Po wpisaniu tych danych, potwierdzamy poprzez 'OK' i ponowne uruchomienie komputera. Po ponownym uruchomieniu, upewniamy się, że mamy połączenie z internetem. Jeśli po zastosowaniu się do tych rad, brak połączenia z internetem, niestety ale musimy powrócić do dynamicznych ustawień w systemie jak i w routerze. Odpowiednio w systemie ustawiamy:

Uzyskaj adres IP automatycznie
a w routerze usuwamy wprowadzone zmiany z przypisywaniem statycznego adresu IP danemu komputerowi.


Konfiguracja routera oraz spis portów

   Po zalogowaniu się do routera, musisz sprawdzić czy usługa:

 UPnP
jest włączona. W przeciwnym przypadku musisz tą usługę włączyć własnoręcznie. Znowu, jeśli nie jesteś pewien czy Twój model routera obsługuje usługę UPnP udaj się na stronę podana powyżej, aby to sprawdzić.

   Kiedy już upewniłeś się, że  UPnP jest włączona w twoim routerze, przyszedł czas aby przekierować porty, wymagane przez grę. Porty te będziesz przekierowywał w protokołach TCPUDP. Aby nie było pomyłek, podam dokładnie jaki port z jakim protokołem masz przekierować. Ważne abyś także podał własny adres IP. Powinieneś już wiedzieć dokładnie, jak takowy uzyskać.

   Lista portów wraz z protokołami, jakie używa Call Of Duty: Modern Warfare 3:

1.) TCP
   - 3074, 27014-27050 

2.) UDP
   - 3074, 27000-27030

   Te porty będziesz musiał przepościć ( port forward ) w routerze. Jak widzisz w obu przypadkach jest podany adres IP pojedynczy oraz zakres od do. I tak właśnie będziesz musiał 'powiedzieć' routerowi.




   Ostatnio, po skończeniu kampanii w COD:MW 3 a także po pozbieraniu sporych batów w sieci (jednak nie jestem tak dobry jak kiedyś :P ) postanowiłem pograć z  bratem na lanie. Jednak odległość dzieląca nas jest całkiem spora (uk - nl) i nie pozwalała nam pograć, dlatego też po przeszukaniu google, natrafiłem na poradnik, jak grac w ta grę przy użyciu programów VPN. Skutkiem czego, popełniam ten poradnik.


UWAGA


   Poradnik tylko dla posiadaczy oryginalnej wersji gry. Nie wiem, jak i czy w ogóle działa na piracie. Wiec przestańcie mnie wypytywać o to ;)



Oczywiste oczywistości, czyli co będzie potrzebne ...


1. Zainstalowana gra (najlepiej sprawuje się domyślna instalacja.)

2. Zainstalowane .Net Framework 4.0 (wymaga go Teknogods) (Źródło - Microsoft Download Center (Web installer)

4. Pobrany TeknoGods MW3 Loader 1.3. Po pobraniu należy go wypakować  a następnie wkleić do katalogu z zainstalowaną grą.


5. Należy wybrać sieć, w której chcemy grać, w danym programie (razem z Bro testowaliśmy Comodo Unite, Hamachi , Tunngle oraz Wippien i na każdym działało)



   Skoro wszystkie opisane powyżej czynności mamy za sobą, zabawę czas zacząć. W tym przypadku przypominam, iż komputery były ustawione według poradnika 'Konfiguracja Windows i Hamachi do grania' dla uwzględnienia wszystkich opisanych powyżej programów. Także upewniliśmy się, że na drodze nie stoją nam problemy z pingami, dzięki poradnikowi 'Sprawdzanie pingow - Request Timed Out.'

   Zabawę zaczynamy od uruchomienia (każdy kto chce grać!) ' TeknoMW3' i wybraniu następująco:

1. Dla osoby która hostuje grę:

   a) zaznaczasz 'I am the host'

   b) Klikasz na 'Settings' gdzie możesz ustawić własny nickname w grze, po czym zapisujesz informacje poprzez kliniecie w 'Save.'

   c) Klikasz w 'Start Game'

   d) W grze wybierasz 'Multiplayer'


2. Dla osoby która chce dołączyć do gry:

   a) Wpisujesz adres IP, na którym jest hostowana gra. Wartość ta możesz ustawić koło 'IP Adress'

      - dla osób, które będą grały poprzez Tunngle, przydatnym narzędziem może się okazać MW3 LAN Server Browser.

   b)  Klikasz w 'Start Game'

   c)  W grze wybierasz 'Multiplayer'


Pomocne informacje.


   Porty jakie ewentualnie będziesz musiał udostępnić w routerze, to:

- 11155 (UDP)

- 3074 oraz 29184 (UDP+TCP)




   Jeśli gra przestaje działać, lub zwraca błąd podczas uruchamiania jej z poziomu  'TeknoMW3', należy dodać  wyjątek dla 'iw5sp.exe' w funkcji  'Zapobieganie wykonywaniu danych (baza danych MS)' odpowiednio dla:

   - Zapobieganie wykonywaniu danych dla Windows XP

   - Zapobieganie wykonywaniu danych Vista & 7