Rozwiązanie problemu z NAT









   Wiele osób ma problem z NAT. Rozwiązanie okazuje się być bardzo proste, tak w przypadku Windows XP jak i Vista/7. Czym jest  NAT możecie dowiedzieć się z linku. Tutaj w filmiku, pokazane jest jak w prosty sposób rozwiązać ten problem. Choć wielu może zmylić 'przekierowanie portów' jest to umowne.

   Poradnik ten może rozwiązać problem chociażby z gra MW3 gdzie występuje problem z NAT pośredni. I wtedy można tylko pomarzyć o pograniu online. Dzięki temu poradnikowi, poprzez wpisanie portów jakie wymaga MW3, pozbędziecie się tego problemu. Albo przy graniu ww MW2 także wystarczy tylko wpisać odpowiednie porty i możecie grac bezproblemowo.

   W linku poniżej znajduje się spis portów, używanych przez gry i aplikacje. Przydatne właśnie dla osób grających w serię MW. Ale nie tylko.
Jaka gra używa jakiego adresu ?



Tunngle pierwsze wrazenia.













      Ilość błędów generowanych przez Hamachi ostatnimi czasy zmusiła mnie do poszukania alternatywy dlań. Tak się złożyło iż tą alternatywa jest Tunngle. Początkowo dosyć nieufnie podchodziłem do programu mając w glowie użytkowanie Hamachi. Jednak po  dosyć krótkim czasie Hamachi poszło w niepamięć. Cała zabawa zaczęła się na nowo. Może i zbyt entuzjastycznie podchodziłem do Tunngle, a może to wina ciągle psującego się Hamachi. Fakt jednak jest taki, iż w tech chwili jeśli gram ze znajomymi, odbywa się to poprzez Tunngle.

   Rozwiązanie zastosowane przez twórców programu jest proste ale skuteczne. Po co pamiętać loginy i hasła do sieci, jak to jest w Hamachi, skoro można utworzyć sieci, które będą dostępne dla każdego. A wszystko co będzie potrzebne, to zalogowanie się do programu. Później wystarczy tylko wyszukać interesującą nas siec, dołączyć do niej i grac. A że w większości przypadków w sieciach już są postawione serwery (dotyczy niestety najczęściej  używanych sieci) to wszystko co wystarczy to dołączyć do serwera.

    Sieci Tunngle, tworzone przez twórców programu. Każda o pojemności 256 graczy! Wystarczy wybrać sieć i poszukać chętnego do grania w ulubioną grę. Brak sieci ? Nic straconego, możesz utworzyć własną sieć i zaprosić ludzi do grania. Będziesz mógł wybrać hasło, o ile będzie ono wymagane.

   Kolejna zaleta Tunngle jest fakt, iż adres ip jest przypisywany do konta. I zapomnij o zmieniającym się co i rusz adresie, jak to jest w przypadku Hamachi. Tutaj jedno konto, jeden adres. Pomysł który się sprawdza, bo zapamiętujesz go łatwo. Można także ustawić sobie sygnaturkę w postaci obrazka, jak to jest pokazane poniżej:



   Czyż to nie ułatwia życia ? Prosty do zapamiętana, a jeśli zdarzy Ci się zapomnieć, wystarczy zalogować się do programu lub po prostu spojrzeć na obrazek. Tak samo mogą uczynić koledzy.

   Kiedy ostatni raz, jak chciałeś pograć z kumplami w CS'a lub inna grę z pod znaku HL musiałeś użyć starego (wersja 1.x) Hamachi ? A i wtedy nie miałeś pewności, czy alliases dobrze jest utworzone. Tego problemu nie ma w Tunngle. Program domyślnie, kiedy tylko dana gra będzie tego wymagała, zaczyna emulować dany zakres adresów IP opartych na klasie C/B.

   Całości zalet nie sposób opisać na raz. Poniżej opisałem znaczące plusy i minusy programu. Opiszcie własne wrażenia z programu w komentarzach.



Na +:

   - pojemność sieci (256 osób)
 
   - brak sieci lub nowa zapełniona ? wystarczy napisać do twórców o utworzenie.

   - łatwość w banowaniu; raz i na zawsze.

   - pojemność własnej sieci do 32!

   - jeszcze lepsze rozwiązanie problemu z pingami (lepsze i  płynne niż w przypadku Hamachi.)

   - możliwość tworzenia własnych skinów do programu (parę kliknięć w doskonałym edytorze!)

   - łatwość w znajdowaniu i dodawaniu sieci do ulubionych (koniec żmudnego szukania!)


Na - :

   - w przypadku utworzenia własnej sieci, ta  zostanie usunięta (zamknięta) w momencie, kiedy ostatnia osoba opuści siec.

   - czasami (nawet na dobrze skonfigurowanym i mocnym sprzęcie) program potrafi przyciąć lub nawet zawisnąć na chwile.

   - błędy (nawet jeśli wszystkie są dokładnie opisane.)