Za niedługo wychodzi podrasowana wersja jednej z najlepszych gier, w jakie było mi grać. Baldur's Gate bo to o niej mowa, od momentu w którym się ukazała, była tym czymś dla mnie.
Dla niej potrafiłem zarwać nie jedną noc, tylko po to, by posunąć opowieść choć trochę do przodu. Aby zagłębić się w niebywały świat, gdzie każdy może odnaleźć własne alter ego ... czy jesteś mocarnym rycerzem, czy może wolisz miotać zaklęciami. A może uwielbiasz myszkować w zakamarkach i zadawać ciosy znienacka ?
Kim byś nie chciał być, zawsze znajdzie się dla Ciebie odpowiednia postać. I choć czasami można było zobaczyć niziołka robiącego za tzw 'tanka' i krasnoluda który leczy, nic nie zakłócało doskonalej rozrywki.
A do tego doskonale utworzony polski podkład do gry. Czuło się zupełnie jak pomiędzy bohaterami w grze. To było to, co powodowało gęsią skórkę, mrowienie i takie podniecenie, ze oto za chwile nowy poziom, nowe umiejętności do nauczenia etc.
Jako pierwszy w poslce publikuje poradnik, jak grac w Baldur's Gate poprzez siec LAN. Jest wiele poradników, owszem. Jednak większość opiera się nap prostej zasadzie klikania dalej i trzymania kciuków aby gra się nie wyłączała po 30 sek. z informacja o rozłączeniu.
Poradnik powstał w idealnych warunkach konfiguracji systemowej. Mianowicie:
1.) Brak aktywnej zapory systemowej ( brak jakiejkolwiek innej zapory także. )
2.) Hostowanie i granie odbywało sie na systemie Windows 7 ( 64 bit ) oraz Windows XP ( 32 bit. )
Pisze hostowanie i granie, gdyż na obu systemach po kolei raz hostowałem grę, jak grałem w utworzona grę. Także co istotne, dwukrotnie jeden z systemów był w sieci wewnętrznej ( połączony poprzez router ) i w tej sieci wewnętrznej odbywało się łączenie poprzez programy vpn, później natomiast były w odrębnych sieciach ( inny dostawca internetowy. )
Jakkolwiek, opisane tutaj kroki odnoszą się do używania portu szeregowego w grze, śmiało można grać przy użyciu protokołu TCP/IP & IPX ( pamiętać proszę że niestety nie testowałem tego rozwiązania, jakkolwiek mogę poświadczyć 50 % pewność że zadziała przy użyciu mojej metody. )
Rzućmy kośćmi, niechaj nasz los przesądzą.
1.) Zainstaluj grę ( moja wersja to edycja z serwisu gog.com .)
2.) Utwórz lub dolacz do sieci w której będziesz grał.
Drobna uwaga. Do grania używałem programu Wippien. Osoby używające Tunngle, jeśli utworzą własną sieć, niech pamiętają o włączeniu emulacji adresów IP.
3.) Pobierz i zainstaluj TCP - Com .
4.) Uruchom program, po czym upewnij się że masz ustawione:
a.) Dla osoby która będzie tworzyła rozgrywkę w sieci LAN:
|
Kliknij aby powiększyć. |
b.) Dla osoby która będzie dołączała do stworzonej gry:
|
Kliknij aby powiększyć. |
5.) Uruchom konfiguratora gry i upewnij się, że masz ustawione ( każdy kto chce grac, bez względu na to czy hostujesz grę, czy będziesz dołączać:
|
Kliknij aby powiększyć.
|
Mała uwaga. Prędkość podaną na obrazku uznałem za najlepsza do grania jak i do hostowania. Możesz śmiało zmienić tą prędkość, pamiętaj jednak, iż ABSOLUTNIE KAŻDY musi mieć taka samą prędkość ustawioną, jeśli chce grac. W przeciwnym razie, nawet pomimo faktu, ustawienia wszystkiego zgodnie z poradnikiem, nie będzie możliwe granie.
6.) Uruchom grę i wybierz opcje 'Wielu graczy' a następnie, aby nie tracić czasu, wybierz 'Tworzenie postaci' .
7.) Kiedy proces tworzenia postaci ( możesz to zrobić później ) masz zakończony, wybierz 'Połączenie' .
8.) Tutaj wybierz 'Port szeregowy' a następnie wybierasz prędkość. Najlepiej jest jest to wartość:
a.) 25600
Pamiętaj, iż wartość prędkości musi być taka sama dla każdego, kto będzie grał, bez względu na fakt kto będzie hostował a kto grał. Oczywiście najlepszą wartością jest podana przeze mnie. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, abyście sami poeksperymentowali :P
9.) Kiedy już wszystko jest ustawione, wybieramy opcje:
a.) 'Stwórz grę' jeśli będziemy hostowali.
b.) 'Przyłącz do gry' jeśli będziemy się do gry dołączać.
Kolejna uwaga. Jeśli będziemy się dołączali, musimy poczekać, aż hostowi pojawi się okienko z tworzeniem/usuwaniem postaci. W przeciwnym razie nie będzie możliwe dołączenie do gry. Jakkolwiek to było problemem u mnie, u kogo innego może już nie być przeszkoda. Ponowie, zachęcam do eksperymentowania.
10.) Kiedy już wszystko jest ustawione ( jeśli gra się tylko w 2, można mieć tylko 2 postaci lub więcej, to tylko wpływa na rozgrywkę ) klikamy w czaszki i tyle. Hoster włącza grę i wspólnie walczymy o pokój.